Category Archives: Blog

DCNR-EPI.18 – DAGING BALADO & LAKSA GANDUM

      DAGING BALADO VS LAKSA GANDUM MENU KE 35 & 36 Dah Ramadan ke-18, ada selera lagi ke nak berbuka macam-macam? Atau dah jemu dengan Bazar Ramadan kan? Jom masak sendiri dengan menonton Dapur Che’Nor Ramadan. . . Menu yang akan dimasak hari ni ialah resepi Padang dan Pantai Timur yang telah diinovasikan […]

DCNR – EPI.17 – KERABU PUCUK PAKU KERANG & IKAN TONGKOL MASAK ASAM

   MASAM-MASAM SEDAP INI HARI MENU KE-33 & 34 Apa yang masam tapi sedap tu? Chenor nak masak asam ke? Kenalah tonton episod ke-17 hari ini, baru lah tau menu tu. . . Mana lagi nak dapat 2 menu sekali ditunjukkan dalam 1 hari? Bukan resepi bertulis ja tau, siap ada video langkah demi langkah […]

DCNR-EPI.16 – AYAM ARDOBO & ASAM PEDAS TETEL

       MENU KE-31 & 32 Macam unik kan menu hari ni? ARDOBO? Apa tu? Kenalah tonton episod ke-16 hari ini, Chenor akan jelaskannya. . . Mana nak dapat 2 menu sekali ditunjukkan dalam 1 hari? Bukan resepi bertulis ja tau, siap ada video langkah demi langkah yang sangat mudah diikuti. Nak tau kat mana? Dapur […]

DCNR-EPI.15 – DAGING MASAK HALIA & GULAI IKAN TONGKOL

   Sudah Ramadan ke-15 ya kita. Cepat sungguh masa berlalu . . Dan kita sendiri sudah masuk menu yang ke 30, bermaksud berbaki 30 lagi menu yang akan dihidangkan untuk pengikut Sambal Garing Che’Nor Official lagi. . . Maklumlah menu yang disediakan semuanya sedap, kenyang, berkhasiat dan dalam masa sama mudah disediakan? Semuanya dalam Dapur Che’Nor Ramadan […]

DCNR – EPI.14 – MEE GORENG & KARI SOTONG MASALA

   Mana nak dapat 2 menu sekali ditunjukkan dalam 1 hari? Bukan resepi bertulis ja tau, siap ada video langkah demi langkah yang sangat mudah diikuti. Nak tau kat mana? Dapur Che’Nor Ramadan lah.. . . . Walaupun menu pertama yang Chenor masak ni ramai yang kata senang, tapi ada juga yang tak pernah masuk […]

DCNR – EPI.12 – SAMBAL BILIS PETAI TEMPOYAK BERSAMA TERUNG PIPIT & MASAK LEMAK PUTIH REBUNG PETAI

       MASAKAN KAMPUNG BUAT HATI TERINGAT-INGAT AIR TANGAN IBU Ada yang belum berbuka puasa dengan mak ayah di kampung lagi ke? Dah Ramadan ke-12 dah ni. . . Tapi kalau tak sempat, takpa, anda masih ada masa ya. Sebab itulah kali ini Chenor mengimbas kembali masakan kampung yang sangat nostalgia. Dengan bahan-bahan ‘rare’ […]

DCNR-EPI.9 – MAKARONI GORENG & SUP IKAN MERAH

    Nak menu berat, tapi tak nak nasi? Atau Nak menu ikan tapi jemu dah digoreng atau dibakar? . . . Nama pun nafsu kan, jemu dengan sesuatu yang berulang-ulang itu adalah normal. Apatah lagi jika kita mempunyai pilihan yang lebih baik, apa salahnya bertukar menu? . . . Sebab tu, anda kena ajak […]

Responsive WordPress Theme Freetheme wordpress magazine responsive freetheme wordpress news responsive freeWORDPRESS PLUGIN PREMIUM FREEDownload theme freeDownload html5 theme free - HTML templates Free Top 100+ Premium WordPress Themes for 2017 Null24Món ngon chữa bệnhCây thuốc chữa bệnhNấm đông trùng hạ thảo